Reklamacja

Jak przebiega proces reklamacji produktu?

  • Kontakt z nami - zgłoś nam reklamację gwarancyjną wysyłając wiadomość email na adres sklep@wmbikes.pl lub telefonicznie dzwoniąc na 780281882
  • Formularz - pobierz i wypełnij formularz reklamacji gwarancyjny LINK
  • Odbiór - umówimy kuriera, który odbierze od Ciebie reklamowany towar lub poprosimy o zwrot towaru przez Paczkomaty InPost.
  • Ekspertyza - specjalistyczny serwis przeprowadzi badanie towaru.
  • Decyzja - wydamy decyzję, o której poinformujemy Cię mailowo, na piśmie lub telefonicznie.

Wynik reklamacji

  • Decyzja pozytywna:
    • Naprawa - jeśli to możliwe w pierwszej kolejności produkt zostanie naprawiony, a wymagające tego części zostaną wymienione na nowe.
    • Wymiana - w przypadku braku możliwości naprawy produktu, wymienimy go na nowy. Przesyłkę bezpłatnie dostarczymy na wskazany adres.
    • Zwrot środków - w sytuacji braku możliwości naprawy oraz wymiany produktu na nowy, dokonamy zwrotu środków finansowych. Środki otrzymasz na kartę, z której dokonywana była płatność albo na rachunek bankowy, jeśli płatność dokonywana była przelewem tradycyjnym lub przy odbiorze towaru. Zwrot pieniędzy nastąpi po potwierdzeniu faktury korygującej, która zostanie wysłana na adres e-mail podany w zamówieniu.
  • Decyzja negatywna:
    • Zwrot produktu - jeżeli zdecydujesz się na zwrot produktu, reklamowany produkt zostanie odesłany na wskazany przez Ciebie adres.
    • Utylizacja - jeżeli zdecydujesz się na utylizację, produkt zostanie zniszczony z zachowaniem obowiązujących przepisów w zakresie ochrony środowiska.

Co zrobić, gdy przesyłka jest uszkodzona?

  • Dostawa kurierem:
    • Przed odebraniem przesyłki - sprawdź, czy karton opakowanie nie jest uszkodzone. Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości możesz odmówić przyjęcia przesyłki – w takiej sytuacji pilnie nas poinformuj o tym fakcie.
    • Po odebraniu przesyłki - jeśli po rozpakowaniu przesyłki stwierdzisz, że zamówiony towar jest uszkodzony, należy skontaktować się z firmą kurierską i umówić przyjazd kuriera celem spisania protokołu szkody. Spisanie protokołu szkody możliwe jest do 7 dni roboczych od odebrania przesyłki!
  • Dostawa do paczkomatu:
    • Po wyjęciu przesyłki z paczkomatu - jeśli masz zastrzeżenia co do stanu przesyłki lub jest ona uszkodzona, nie zamykaj skrytki, z której została wyjęta przesyłka i rozpocznij procedurę reklamacyjną - umieść z powrotem przesyłkę w skrytce i postępuj wg komunikatów wyświetlanych na ekranie paczkomatu.
    • W przypadku stwierdzenia uszkodzeń towaru niewidocznych w momencie odbioru przesyłki z paczkomatu należy zgłosić ten fakt w placówce InPost oraz spisać protokołu szkody w terminie do 7 dni roboczych od dnia odebrania przesyłki.

W przypadku wszelkich uszkodzeń towaru, prosimy o poinformowanie nas o takiej sytuacji - pamiętaj o bezzwłocznym spisaniu protokołu szkody.

Platforma ODR

Jako Konsument masz prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia swoich praw oraz roszczeń za pomocą specjalnej platformy ODR. Umożliwia ona bezstronne i niezależne rozstrzyganie sporów między Konsumentami a Przedsiębiorcami, które dotyczą zobowiązań powstałych przy zawieraniu umów internetowych. Platforma jest przeznaczona dla Konsumentów oraz Przedsiębiorców mających siedzibę w Unii Europejskiej.

Stosownie do treści art. 14 ust. 1-2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (EU) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r., konsumenci mogą skorzystać z pozasądowej drogi rozstrzygania sporów związanych umową sprzedaży lub świadczenia usług zawartą przy wykorzystaniu sieci Internet.

Skargi można składać pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr